Yolanda Fashion Modevakschool

3 december 2019

Lingerie ontwerpen.

Lingerie ontwerpen. 


Ik heb een tijdje er niet zoveel aandacht aan kunnen geven, maar ik heb de flow en tijd weer gevonden.. en ik wilde jullie hierbij laten zien wat er zoal bij komt kijken.

Ik heb hier het model op de pop geplaatst. Model draagt 80c en de pop duidelijk niet. Dit is nog niet de definitieve beha natuurlijk, maar het spelen ermee is leuk. De pasvorm is geen probleem, die was gewoon in 1x goed. 

Het kant is wat anders dan normaal. Er zit wel iets rek in, maar het leuke is dat de vleugels van de vlinders los op het kant liggen.. Dus verdikkingen in het kant en zorgen dan de vleugels niet vastgenaaid worden.

Ik wilde een iets andere cup proberen, soort van driehoekje naar de zijnaad en zodanig dat de tepel net bedekt is.. en het daardoor een wat uitdagender setje wordt. Dat is wel gelukt, maar heeft aardig wat voeten in de aarde om dat netjes te doen. Hier nog niet gelukt, laat staan gelijk.

Ook heb ik een ander sierelastiek gekregen, deze is echt mooi om de beha rand zo af te werken, maar vraagt een andere verwerking. Je mag de afwerking van de lycra aan de achterkant natuurlijk zichtbaar hebben, maar dat wilde ik niet. Dus een soort van engelse naad toegepast.. maar leverde bijna een strak resultaat op. Moet nog even verder oefenen. De bijbehorende slip heb ik ook nog niet uitgedacht, maar a.s. weekend weer tijd en dan gaan we verder.

Voor nu ligt ie weer uit elkaar... op naar een nieuwe poging 

gr. Yolanda

Geen opmerkingen: